Czcionka:
Kontrast:
Pomoc:

Polityka prywatności

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW REJESTRUJĄCYCH SIĘ W SYSTEMIE eRejestracja

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia od dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO”, informujemy, że:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w aplikacji eRejestracja jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kole, ul. K.J. Poniatowskiego 25, 62-600 Koło dalej, jako „Szpital”.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Szpitalu : adres e-mail: iod@spzozkolo.pl, tel. 63 2626150, listownie na adres Administratora.
  3. W aplikacji eRejestracja przetwarzane są dane w zakresie: nazwisko i imię (imiona), data urodzenia, numer PESEL, oznaczenie płci, adres zamieszkania, numer telefonu komórkowego, adres e-mail.
  4. Państwa dane są zbierane i przetwarzane w celu:
    1. założenia oraz obsługi konta z dostępem do systemu eRejestracji, w tym w szczególności rejestracji wizyty drogą elektroniczną oraz,
    2. prowadzenia dokumentacji medycznej na podstawie przepisów ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO).
  5. W zakresie informacji związanych z eRejestracją podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne do zarejestrowania pacjenta na wizytę. Ich niepodanie może uniemożliwić realizację rejestracji.
  6. Pani/a dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przechowywane zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
    1. dokumentacja medyczna jest przechowywana przez 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
    2. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
    3. 2 lata, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
    4. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez 22 lata.
  7. Państwa dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym.
  8. Państwa dane nie będą podlegały przetwarzaniu w sposób zautomatyzowany podejmowania decyzji.
  9. Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
  10. Mają Państwo prawo do ograniczenia przetwarzania w zakresie zgodnym z art. 18 RODO, jeżeli:
    1. kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
    2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
    3. administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
    4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą,
    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - prawo to nie ma zastosowania wobec danych przetwarzanych w ramach elektronicznej dokumentacji medycznej i innych przetwarzanych w oparciu o art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
    6. przeniesienia danych w zakresie zgodnym z art. 20 RODO.
Każda osoba, której dane przetwarzamy, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, adres e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
Ostrzeżenie
Twoja przeglądarka może nie wyswietlać strony poprawnie!
Zalecane są:

W ramach aplikacji stosowane są pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w regulaminie i na tej stronie informacyjnej.